MENARIK ! DARI BLOG LAIN.

Friday 12 April 2013

My Wishlist

Assalamualaikum..

Hari minggu akhirnya tiba. Hari yang dinanti nantikan untuk bukak kedai. Ngehehe. Student lain waktu macamni semua rehat dan keluar lepak dengan kawan kawan tapi saya bukak kedai! Huhu takpa, ini juga merupakan hobi saya dan saya sukakannya. Kali ni nak bercerita tentang cita cita saya yang nak memiliki sebuah BigShot yang murah dan berkualiti tinggi. Tadi godek godek dalam facebook, terjumpa sorang crafter tu jual murah la jugak tak sampai RM500 tapi pre-order la. Mungkin stok akan sampai bulan Jun nanti.

Jenuh saya fikir, nak beli ke taknak. Kalau beli, insyaallah kalau usaha gigih dapat balik modal balik. Lagipun takda la mengadu sakit tangan lagi gunting kain felt bebanyak. Huhu sebab gelek gelek je dah terpotong. Tapi kena guna dies la. Nak beli dies tu pulak kena guna duit lagi. Bukan harga seringgit dua. Paling kurang pun modal nak beli bigshot dan dies dies dia yang cecomel dalam bawah RM1000 kot. Fuhhh fikir panjanggggggg.



Inilah wajah bigshot yang banyak memudahkan kerja krafter.

Ikutkan hati memang nak sangat sangat tapi kena la tanya orang terdekat dulu. Takut diorang ada pendapat masing-masing. Lagi satu, berat bigshot ni lebih kurang dalam 5 hingga 6kg jugak. Terfikir macamana nak angkut ke hostel dan setiap kali pergi praktikal ke hospital. Dah la naik bas je nak travel kemana mana. Jenuh ni nak mengusung. Dah sama berat dengan buku rujukan Anatomy & Physiology dah ni. Phewww


Ni contoh die-namics (dies) untuk digunakan bersama pemotong bigshot. Mungkin paling murah pun RM50 kot. Kot laaa..

Nak tengok hasil yang boleh dapat melalui dies dan bigshot ni tak? Tadaaaaaa !!


Bunga ni mengunakan Royal Rose Die-namics. Cantik kan. Unik sangat sangat. Cuba bayangkan kalau kena gunting, jenuh ni nak siap. Dah tu pulak kalau dapat tempahan bulk order, bengkak jari ni. Lagi satu, potongan dia nampak licin dan kemas je kalau guna bigshot ni kan.




Doakanlah saya dimurahkan rezeki dan dijauhi sifat tamak haloba dan semoga dapat mecapai benda yang di idam-idamkan ini. Amin.

No comments:

Post a Comment

Jom berikan kritikan membina kepada ARa Craft ! :D thank you xoxo